REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1 Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania transakcji w sklepie internetowym 'Cup of Nature’, dostępnym pod adresem internetowym www.cupofnature.pl, który prowadzony jest przez Jadwigę Szewczyk z siedzibą w miejscowości Dwórzno 13/1, prowadzącą działalność nierejestrowaną zgodnie z ustawą z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców zwanym dalej „Sprzedawcą”.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna, Jadwiga Szewczyk, prowadząca działalność nierejestrowaną, adres siedziby: Dwórzno 13/1, 11-220 Dwórzno.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym cupofnature.pl.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt /Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Newsletter – usługa elektroniczna pozwalająca Klientowi Sklepu na subskrybowanie i otrzymywanie od firmy Cup of Nature na adres e-mail bezpłatnych informacji o charakterze marketingowym.
§ 3 Dane kontaktowe sklepu
- Dane i adres Sprzedawcy:
Jadwiga Szewczyk, Dwórzno 13/1, 11-220 Dwórzno
e-mail: szewmonika@gmail.com, cupofnaturesklep@gmail.com
Numer telefonu Sprzedawcy: +48 504980307
Numer rachunku bankowego PKO BP: 33 1020 3570 0000 2602 0070 1342
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00 -17:00.
§ 4 Informacje ogólne
- Warunkiem korzystania ze sklepu internetowego jest zaakceptowanie Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
- Zamówienia drogą elektroniczną mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą następnego dnia roboczego.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
- włączona obsługa plików cookies;
- zainstalowany program FlashPlayer.
§ 5 Zakładanie konta w sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres e-mail, hasło.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 6 Składanie zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, jego ilość, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny).
- Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji.
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (dostawy).
- Kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”.
- Wybrać sposób płatności i opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 7 Dostawa i płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
- przesyłka pocztowa;
- przesyłka kurierska;
- Paczkomaty InPost.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność elektroniczna poprzez system płatności HotPay;
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
§ 8 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Towar wysyłany jest do Klienta przez Sprzedającego w terminie do 5 dni roboczych, liczonych od dnia zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sprzedającego.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Koszt dostawy Produktu pokrywa Klient.
§ 9 Odstąpienie od umowy
- Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży internetowej bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania Towaru.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Klient może odstąpić od Umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail Sprzedawcy: szewmonika@gmail.com.
- Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Zwracany Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy: Jadwiga Szewczyk, Dwórzno 13/1, 11-220 Dwórzno, w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy.
- Zwracany towar powinien być kompletny, w miarę możliwości zapakowany w oryginalne opakowanie i zabezpieczony tak, aby uległ uszkodzeniu w transporcie.
- Towar nie może nosić oznak użytkowania ponad wynikające z czynności zwykłego zarządu rzeczą, koniecznych w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta, bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Klient.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconych Towarów, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, o ile Klient wybrał najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę. W innym wypadku koszty dostawy nie będą zwrócone.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takiej samej metody płatności, jaka została użyta przez Klienta.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w momencie, w którym przedmiotem świadczenia Umowy jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 10 Reklamacje
-
W przypadku wystąpienia wady zakupionego w Sklepie Towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podany przez Sprzedawcę adres e-mail: szewmonika@gmail.com. Zgłoszenia należy dokonać w ciągu dwóch tygodni od momentu stwierdzenia wady Towaru.
- W reklamacji należy zawrzeć dane Klienta składającego reklamację: imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, a także opis wady Towaru oraz datę i okoliczności jej wystąpienia.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od odbioru odesłanego Towaru.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: Jadwiga Szewczyk, Dwórzno 13/1, 11-220 Dwórzno.
- Koszty transportu reklamowanego Towaru pokrywa klient.
- Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów Sklepu.
- Nieprawidłowości związane z działaniem sklepu można zgłaszać elektronicznie, na adres e-mail: szewmonika@gmail.com, bądź pisemnie, na adres: Jadwiga Szewczyk, Dwórzno 13/1, 11-220 Dwórzno.
- W reklamacji należy zawrzeć dane Klienta składającego reklamację: imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, a także rodzaj oraz czas wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację klienta w terminie do 30 dni od daty jej otrzymania.
§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12 Dane osobowe i polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest osoba fizyczna Jadwiga Szewczyk, prowadząca działalność nierejestrowaną.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, dla potrzeb technicznych i statystycznych Sklepu, a także jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – w celu marketingowym.
- Właściciel Sklepu jest uprawniony do ujawnienia danych osobowych przez siebie administrowanych jedynie podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich aktualizowania, a także żądania ich usunięcia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Szczegóły dotyczące polityki prywatności oraz polityki plików cookies znajdują się w zakładkach Sklepu internetowego 'Polityka prywatności’ oraz 'Polityka Cookies’.
§ 13 Własność intelektualna
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.cupofnature.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością www.cupofnature.pl.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody właściciela strony któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.cupofnature.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 28.01.2019 r.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian postanowień Regulaminu z ważnych przyczyn takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw. Zmiany regulaminu zostaną niezwłocznie opublikowane na stronie Sklepu.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.); Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.